Articol despre promovarea în mediul rețelelor sociale, preluat de aici
Brian Solis este autorul cărții Engage și o autoritate de top a brandingului și marketing-ului digital. În articoul original sunt oferite link-uri către site-urile sale de socializare. În cele ce urmează este un extras din Engage, gidul complet pentru a înființa propria afacere, și a măsura succesul pe noul web (acesta este părerea exclusivă a realizatorului articolului).
Social media reinventează marchetingul, comunicațiile și distribuirea de informație. În timp ce firmele au în prezent acces către aceste canale abundente, adevărata promisiune a site-urilor sociale constă în crearea legăturii directe între oamenii ce reptrezintă companii și a persoanelor care delimitează piața de interes.
Astăzi, multe afaceri abordează problema prin înființarea directivelor și regulilor social media. Acesta este într-adevăr un pas important și unul deloc neglijabil. Dar este în aceași măsură insuficient. Recomandă înființarea unor proceduri oficiale care să reamintească reprezentanților importanța și prerogativele captării atenției.
Deschiderea zonelor populare de networking este o banalitate. Orice afacere se poate alătura și își poate creea un profil. Metodele pe care le abordăm, intențiile noastre care motivează participarea și valoarea pe care le-o dăm sunt cele care dictează importanța valențelor de branding social pe care le țesem. Este o investiție simplă fie în vizibilitae sau în prezență. În zona rețelelor sociale, la fel ca în lumea reală, prezența se simte.
Regulile captivării
Următoarele reprezintă un rezumat al celor mai bune metode pentru a vă ajuta să ghidați împuterniciții când relaționează.
1. Descoperă toate comunitățile ce au un interes aplicabil domeniului de afacere și observă toate deciziile, provocările, părerile și dorințele oamenilor din rețelele respective.
2. Nu participa doar pe site-ul personal de socializare (Pagina de Facebook, conversațiile de pe Twitter în legătură cu brand-ul personal etc.). Participă acolo unde prezzența este în avantajul tău și necesară.
3. Determină, identitatea, caracterul și personalitatea brandului și sicronizeaz-o cu persoanle care o reprezintă online.
4. Stabilește un punct de contact care este fundamental responsabil pentru identificarea, distribuirea sau contracararea tuturor lucrurilor ce ar putea afecta perceperea brandului.
5. Ca în cazul serviciilor cu clienții, reprezentanții necesită pregătire pentru a învăța să răspundă proactiv și reactiv diferitelor scenarii. Nu pune persoana familiarizată cu networking-ul social în fruntea brandului.
6. Încorporează atributele pe care dorești să le reprezinți si prin care vrei să inspiri. Stabilește un cod de comportament.
7. Observă metodele de comportament specifice fiecărei rețele și adaptează-te acestora corespunzător.
8. Evaluează punctele de conflict, frustare și, de asemenea, cele de satisfacție pentru a realiza cenexiuni relevante.
9. Devin-o un participant activ în fiecare comunitate. Acționează mai departe de ineteresele de marketing și vânzări.
10. Nu te adresa audienței prin masaje limitate. Adaugă valoare, perspectivă și direcție adată cu fiecare relționare.
11. Însărcinează-ți reprezentanții să ofere premii și țeluri de urmat în caz de nevoie.
12. Nu sta doar să asculți și să aplanezi conflicte — actionează. Fă ceva.
13. Asigură-te că toate activitățile externe sunt susținute de o infrastructură cuprinzătoare penru a adresa situații și a se adapta la condițiile și cererile de marcheting.
14. Învață cu fiecare interacțiune și oferă o cale în interiorul companiei pentru a adapta și inbunătăți produsele și serviciile.
15. Ceează consistent, contribuie și sedimentează serviciile și valoarea firmei.
16. Creează conexiuni prin colaborări și instaurează susținere.
17. Nu fi ambiguu. Asigură-te că mesajul și intențiile sunt clare și implicarea ta se referă la obiectivele create pentru rețele sociale.
18. Ceează și întreține relații benefice online și în lumea reală atâta timp cât acestea sunt importante afacerii personale.
19. Realizează campanii care nu par a fi campanii de promovare și creează programe continue pentru a te păstra în legătură cu audiența zi de zi.
20. Lasă impresia că nu faci marcheting prin oferirea de informații constante comunităților.
21. Dă înapoi, oferă schimburi reciproce, și oferă recunoaștere concretă participanților din comunitățile tale.
Promovarea prin intermediul rețeletor sociale este un concept prezent tot mai des în lumea afacerilor mici, fiind una dintre cele mai ieftine metode de promovare.
Voi ce credeți despre promovarea prin mass media?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu